برخی نمونه کارها

هر روزه کارهای زیادی توسط اعضای تیم یوآل انجام می‌شود. بیایید برخی از آنها را با هم ببینیم.

انواع دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ راهیست برای معرفی کسب و کار به دنیای اینترنت! روشی برای جلب توجه کاربران و تبدیل آن‌ها با مشتری همیشگی. شناخت انواع دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید استراتژی مناسب با بیزینس خود را بسازید. ما در این مقاله هرانچه که باید بدانید را به شما خواهیم گفت.

چرا باید از انواع دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

در گام اول شاید از خود بپرسید که چرا دانستن انواع دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ دانستن مزیت‌های فراوان این روش از بازاریابی مدرن به شما کمک می‌کند تا بهتر دیده شوید. دانستن انواع بازاریابی به شما در تعیین استراتژِی‌ها و در نهایت فروش بیشتر کمک زیادی می‌کند. دیجیتال مارکتینگ باعث معرفی کسب و کار شما شده و به مشتریان القا می‌کند که خرید از شما مزایای زیادی برایشان دارد. در واقع با آگاهی از روش‌های بازاریابی دیجیتال هم به دنیای دیجیتال معرفی می‌شوید وهم فروشتان افزایش می‌یابد.

انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ

با وجود تنوع در انواع بازاریابی دیجیتال خوب است تا با تمام آن‌ها آشنا باشید تا بسته به استراتژی و امکانات خود برای کسب و کارتان برنامه‌ریزی کنید. در ادامه به معرفی تمام موارد می‌پردازیم.

  • بازاریابی محتوا

محتوا پادشاه است! اگر کمی درباره چگونگی محتوا تحقیق کرده باشید حتما این جمله به گوشتان خورده است. در واقع با اهمیت دادن به این جمله از بیل گیتس توجه قشر وسیعی از کاربران را به خود جلب می‌کنید. محتوا هم می‌تواند نوشتاری باشد و هم ویدیویی. هم تصویری باشد و هم صوتی (پادکست). بسته به اینکه کدام نوع محتوا برای شما مفیدتر است باید برای آن برنامه‌ریزی کنید.

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از انواع دیجیتال مارکتینگ استفاده از فضای مجازی است. اصلی‌ترین کانال‌های شبکه‌های اجتماعی شامل اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب، تلگرام و فیسبوک است. در این روش از بازاریابی مدرن با کمک انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ می‌توانید توجه کاربران را به خود جلب کنید. فراموش نکنید که در این روش محتوا، نحوه و زمان ارائه آن هم مهم است. لذا قبل از هرگونه اقدامی بهتر است برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید.

  • سئو

سئو یعنی انجام کارهایی مختص به وب سایت که منجر به دیده شدن شما می‌شود. سئو به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌شود. در سئو داخلی محتوای سایت، نامگذاری تصاویر، لینک‌ سازی داخلی، سهولت دسترسی کاربر و زیبایی سایت مهم است. همچنین در سئو خارجی لینک سازی خارجی، نظرات کاربران، تعامل در شبکه‌های اجتماعی و ذکر نام برند اهمیت دارد. لذا همواره به مدیران کسب و کارها توصیه می‌کنیم که در این امر از افراد خبره کمک بگیرند.

سئو یعنی انجام کارهایی مختص به وب سایت که منجر به دیده شدن شما می‌شود.

  • PPC یا تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یکی دیگر از انواع دیجیتال مارکیتنگ است نیازمند پرداخت هزینه است. در این روش شما تبلیغ کسب و کارتان را بر روی یک سایت پربازدید قرار داده و در ازای هر کلیک کاربران هزینه پرداخت می‌کنید. هزینه فوق بسته به رتبه سایت مذکور و عوامل دیگر متفاوت است. لذا فراموش نکنید که قبل از هرگونه اقدامی درباره سایتی که در آن تبلیغ قرار می‌دهید تحقیق کنید.

  • ایمیل مارکتینگ

یکی دیگر از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ استفاده از ایمیل است. در این روش لیستی از ایمیل مشتریان و کاربران خود تهیه می‌کنید و پس از طراحی یک ایمیل جذاب و کاربردی ان را برای تمام افراد ارسال می‌کنید. با ایجاد این کمپین می‌توان نام هرکاربر را در ایمیل به کار برد و علاوه بر جلب توجه وی به فروش بیشتر کمک کرد.

  • بازاریابی موبایلی

گرچه این شیوه نسبت به موارد قبلی کاربری کمتری دارد؛ اما آگاهی از آن بد نیست. در روش بازاریابی موبایلی هم می‌توان از ارسال SMS استفاده کرد و هم تبلیغات بر روی اپلیکیشن‌ها. این مدل از کمپین‌ها هزینه‌های متغیری دارند که تبلیغات SMS کمترین هزینه‌ها را اعمال می‌کند. برای تبلیغات بر روی اپلیکیشن‌ها نیز لازم است از یک شرکت تبلیغات اینترنتی کمک بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ یوآل
  • بازاریابی ویروسی

این شیوه از بازاریابی بیشتر در فضای مجازی کاربرد دارد. برای ایجاد آن لازم است تا با ایجاد چالش کاربران خود را به تکاپو وادار کنید. مثلا از آن‌ها بخواهید پس از خرید تصویر محصول را به اشتراک بگذارند و از کد تخفیف بهره‌مند شوند. این امر موجب دیده شدن وسیع برند شما توسط دیگران و فروش بیشتر می‌شود. برای استفاده از بازاریابی ویروسی خلاقیت حرف اول را می‌زند.

جمع بندی

استفاده از انواع شاخه های دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد تا با مجموعه‌ای از ابزار بتوانید برند خود را معرفی کنید. در این راه لازم است تا یک تیم خبره در کنار شما باشد. اگر تمایل به گسترش برندتان دارید شرکت خدمات دیجیتال مارکتینگ یوال در کنار شماست. ما علاوه بر طراحی یک وب سایت اقتصادی تولید انواع محتوا (صوتی، متنی و ویدیویی) را نیز برایتان انجام می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.