برخی نمونه کارها

هر روزه کارهای زیادی توسط اعضای تیم یوآل انجام می‌شود. بیایید برخی از آنها را با هم ببینیم.

آیا می‌دانید مدیریت سایت چیست و مدیر وب سایت چه وظایفی دارد؟ در واقع مدیریت کردن وب سایت خود یک علم است که باید به افراد متخصص سپرده شود. همچنین یک مدیر وب سایت وظایف از پیش تعیین شده‌ای مانند بروزرسانی سایت دارد. تمام این پروسه هم نیازمند استراتژی است. چه وب سایت شما متعلق به بیزینسی کوچک باشد و چه کسب و کاری بزرگ مدیریت آن به علم و تخصص نیاز دارد. پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید؛ چرا که قرار است مطالب مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

آشنایی با شغل مدیر وب سایت

شغل مدیر وب سایت وظیفه‌ای دقیق و حساس است که به کسب رتبه برتر در گوگل منجر می‌شود. مدیران وب سایت که به وب مستر هم شهرت دارند کارشان نظارت بر ورودی سایت و عملکرد آن است. همچنین باید بر چگونگی حل مشکلات سایت مسلط باشند و در کمترین زمان مشکلات را حل کنند. یک مدیر وب سایت باید با اصول گرافیکی، کدنویسی، مبانی مدیریتی و برنامه‌نویسی آشنا باشد. به همین دلیل یک وب مستر عالی باید همواره در حال بروزرسانی علم خود باشد. امروزه طراحی و مدیریت وب سایت‌ها به تیم‌های حرفه‌ای سپرده می‌شوند. لذا با برون سپاری این کار می‌توانید 0 تا 100 سایت خود را به یک شرکت خبره سپرده و دیگر نیازی به استخدام کارمند جدید نیست.

مدیریت سایت شامل چیست؟

مدیریت وب سایت به طور کل شامل تامین امنیت وب سایت است. به نحوی که از خطر هکرها و مجرمان اینترنتی مصون بماند. همچنین بخش پشتیبانی وب سایت شامل ایجاد تغییرات و هدایت بخش‌های گوناگون است که زیر مجموعه مدیریت سایت قرار داد. در این بخش تمام اتفاقات پشت صحنه روی می‌دهد که تحت نظر مدیر سایت انجام می‌شود. ناگفته نماند که مدیریت محتوا هم زیر مجموعه مدیریت سایت است که طی آن به تمام فرایندهای ورود محتوا مدیریت می‌شود.

مدیران وب سایت که به وب مستر هم شهرت دارند کارشان نظارت بر ورودی سایت و عملکرد آن است.

مدیر وب سایت کیست؟

مدیر وب سایت به فردی گفته می‌شود که وظیفه نگهداری و هدایت سایت را به عهده دارد. او علاوه بر مدیریت بخش‌های سایت باید همواره به بروزرسانی آن هم بپردازد. این کار شامل بارگذاری محتواهای جدید، بررسی سئو سایت، بررسی سرعت وب سایت و ده‌ها وظیفه دیگر است. در واقع بدون حضور وی دیده شدن سایت شما امکان‌پذیر نیست. همچنین کیفیت سایت کاهش یافته و توسط کاربر دیده نمی‌شود. مدیریت وب سایت طیف وسیعی از کارها را انجام می‌دهد که در ادامه به شرح آن‌ها هم می‌پردازیم.

وظایف مدیر وب سایت چیست؟

  • مدیریت محتوا
  • بررسی امنیت سایت
  • تهیه نسخه پشتیبانی
  • چک کردن سرعت بارگذاری سایت
  • تست کردن رویه‌های موجود
  • بررسی آپدیت‌های وردپرس، افزونه‌ها و تم‌ها
  • تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ
  • بررسی رتبه وب سایت
  • بررسی سایت‌های رقیب
  • تبلیغات و بازاریابی

چگونه یک مدیر وب سایت موفق شویم؟

همانگونه که دانستید وظایف مدیریت سایت کم نیست. به همین دلیل وجود علم و تخصص فراوان برای مدیریت وب سایت ضروری است. برای اینکه بتوانید در این شغل موفق شوید لازم است به صورت روزانه منابع ایرانی و خارجی را مطالعه کنید. چرا که همواره الگوریتم‌های مختلفی توسط گوگل ارائه می‌شوند که آگاهی از آن‌ها منجر به دیده شدن سایت می‌شود. همچنین باید همواره علم استفاده از ابزارهای سئو را بلد باشید و می‌توانید براساس آن‌ها تحلیل کنید. برای این کار بهتر است در دوره‌های مختلف شرکت کرده و مقالات خارجی را مطالعه کنید. سعی و تلاش و پشتکار شما منجر می‌شود تا به نحو احسن وب سایت را مدیریت کرده و به رتبه‌های خوبی در گوگل برسید.

مدیریت وب سایت

حقوق مدیر وب سایت

شاید از خود بپرسید که حقوق مدیر وب سایت چقدر است؟ حقوق مدیر وب سایت بسته به تخصص و علم وی متغیر است. بسته به اینکه چقدر با برنامه نویسی یا گرافیک آشنا باشید حقوق شما تغییر پیدا می‌کند. همچنین اگر به زبان‌های برنامه نویسی تسلط داشته باشید تاثیر بسیار خوبی در افزایش حقوقتان وجود دارد.

چگونه مدیر وب سایت شویم؟

برای اینکه به مدیر وب سایت تبدیل شوید باید شروع به یادگیری تخصص‌های لازم کنید. یادگیری زبان‎‌های برنامه‌نویسی، تسلط به سیستم‌های مدیریت محتوا (مثل وردپرس)، نرم افزارهای گرافیکی و مباحث  UX و  UI در اولویت قرار دارند. سپس با طراحی وب سایت‌های گوناگون می‌توانید نمونه کارهای مختلف جمع آوری کرده و رزومه خود را پربار کنید. البته اگر یادگیری موارد فوق برای شما امکان‌پذیر نیست می‌توانید مدیر وب سایت‌های از پیش تعیین شده  بشوید و صرفا به مدیریت سایت بپردازید.

کلام آخر

با کمی پشتکار می‌توان با نحوه مدیریت وب سایت آشنا شد و به درامدی عالی رسید. اگر به هر دلیل امکان طراحی یا مدیریت وب سایت خود را ندارید آژانس دیجیتال مارکتینگ یوال در کنار شماست. تیم ما با طراحی وب سایت‌ هایی شیک و مدیریت آن‌ها کار را برایتان آسان می‌کنند. با این کار بخش اعظمی از فعالیت‌های کسب و کارتان برون سپاری می‌شود و وقت کافی برای رسیدگی به ابعاد دیگر برندتان خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و شرایط مطلع شوید