برخی نمونه کارها

هر روزه کارهای زیادی توسط اعضای تیم یوآل انجام می‌شود. بیایید برخی از آنها را با هم ببینیم.

هوش مصنوعی یک عامل کلیدی در  رونق کسب و کار شماست. این ابزار فوق پیشرفته به بازاریابان کمک می‌کند تا خواسته‌های مشتریان را پیش بینی کنند. تعیین استراتژی براساس هوش مصنوعی می‌تواند در شناساندن شما به مخاطبان تاثیر فراوانی داشته باشد. استفاده از هوش مصنوعی یک راهکار عالی برای پیشرفت شماست؛ به شرطی که بدانید چطور از آن استفاده کنید. در این مقاله هرآنچه که نیاز دارید را به شما خواهیم گفت.

هوش مصنوعی چیست؟

قبل از هر چیز بد نیست بدانیم که اصلا هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی ابزاریست که به درک، ترکیب و استنتاج اطلاعات می‌پردازد. این نوع تکنولوژی بدون حضور انسان اطلاعات را پردازش کرده و نتیجه را اعلام می‌کند. در گذشته این کار به صورت کلی توسط کامپیوتر انجام می‌شد؛ اما امروزه با پدیده‌ای به نام CHAT GPT مواجه هستیم. این ابزار که توسط سایت OPEN AI ارائه می‌شود دنیایی از اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برخلاف گوگل که باید در آن جستجو کنید در این ابزار کافیست سوال خود را مطرح کرده و جواب بگیرید. سوالات شما می‌تواند شامل دریافت آمار، شناخت بازار یا نکات دیگر باشد. البته این تمام ابعاد هوش مصنوعی نیست. لازم است بدانید که هر ابزار مدرنی که در اختیار ما قرار داد زیر مجموعه هوش مصنوعی است. پلتفرم‌های گفتگو آنلاین (انواع بات)، اپلیکیشن‌های مدرن، قفل‌های چشمی و هر ابزار فوق پیشرفته که به ما کمک کند هوش مصنوعی نام دارد.

برخلاف گوگل که باید در آن جستجو کنید در این ابزار کافیست سوال خود را مطرح کرده و جواب بگیرید

هوش مصنوعی و بازاریابی

هوش مصنوعی نوعی فناوری است که به حل تعارضات می‌پردازد.  برای چندین دهه کامپیوتر‌ها به صورت دستی کدگذاری می‌شدند تا نتجیه‌ای خاص را پس از دریافت ورودی ارائه دهند. اما با استفاده از هوش مصنوعی رایانه‌ها می‌توانند داده‌ها را در کمترین زمان پردازش کنند. هدف این تکنولوژی ارائه اطلاعات در کمترین زمان است. به همین دلیل سریع‌تر از قبل می‌توانید به شناخت بازار برسید و استراتژی بازاریابی خود را تعیین کنید.

تاثیر هوش مصنوعی در بازاریابی چیست؟

شاید از خود بپرسید که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند بر بازاریابی تاثیر بگذارد. امروزه هوش مصنوعی به بازاریابان کمک می‌کند تا زودتر به نوآوری برسند. همچنین به لطف آن می‌توان به ایده‌های جدید رسید. اریک برینجولفسون در کتاب دوران ماشینی دوم اذعان می‌کند که همکاری انسان و ماشین (هوش مصنوعی) می‌تواند یک کامپیوتر را شکست دهد. با کمک آن می‌توان به بینش جدید رسید و استراتژی‌های نوع تعیین کرد. اما اینکه چطور از هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده کنیم هم مهم است. در ادامه این موضوع را بیشتر شرح می‌دهیم.

کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی

هوش مصنوعی کاربردهای فراوانی دارد که به شما در پیشرفت سریع‌تر کمک می‌کند. در زیر لیستی از محبوب‌ترین کاربردهای آن را مطرح می‌کنیم.

هدفمند کردن تبلیغات با هوش مصنوعی

با کمک هوش مصنوعی می‌توانید تست A/B را با هزینه‌ای کمتر و صرفه‌جویی در زمان انجام دهید. به تبع آن می‌توان تبلیغاتی کارامدتر طراحی کرد. از دیگر مزیت‌ها می‌توان به تبلیغ در مدت زمان کم اشاره کرد که باعث می‌شود زودتر به نتیجه برسید. با کمک هوش مصنوعی می‌توان اطلاعات مربوط به رفتار مشتری را برای هدف‌گیری آینده حفظ کرد. این کار یک روش اقتصادی برای تبلیغات است. پردازش تست A/B از دیگر وظایف خلاقانه هوش مصنوعی است. این ابزار نتایج را سریع‌تر از عملکرد انسان بررسی می‌کند و جزئی‌ترین موارد را از قلم نمی‌اندازد.

تولید محتوا با هوش مصنوعی

یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی تولید محتوا است.  با کمک هوش مصنوعی می‌توانید محتواهای وب سایت خود را با هزینه‌ای کمتر تولید کرده و نشر دهید. همچنین برای انواع محتوا (صوتی و تصویری) می‌تواند تحقیقات خود را به هوش مصنوعی سپرد. از این طریق هم به جدیدترین اطلاعات دست پیدا می‌کنید و هم در کمترین زمان محتوای شما آماده می‌شود. البته توصیه ما به شما این است که قبل از انتشار حتما محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را بررسی کنید. با این کار ضریب خطا اصالت محتوا کاهش می‌یابد.

خدمات مشتریان

یکی دیگر از استفاده‌های هوش مصنوعی در بازاریابی استفاده از پلتفرم خدمات مشتریان است. در این روش از بازاریابی هوش مصنوعی در قالب چت به گفتگوی انلاین با افراد می‌پردازد. نظرات آن‌ها را پرسیده و ذخیره می‌کند. این کار در تمام ساعات شبانه روز امکان‌پذیر است و در دسترس مشتریان قرار دارد. امروزه ربات‌های گفتگو انلاین تنوع خوبی دارند و امکان ارسال پیام هوشمند بر روی آن‌ها طراحی شده است.

تجربه کاربری شخصی

یکی دیگر از استفاده‌های هوش مصنوعی در بازاریابی استفاده از شخصی سازی است. با این کار مشتری تجربه جالبی از همکاری با شما خواهد داشت. شما با کمک هوش مصنوعی می‌توانید اطلاعاتی مانند الگوهای رفتاری، علاقه‌مندی‌ها و حتی فعالیت افراد را بسنجید. سپس براساس ویژگی‌های جمعیت شناختی، جغرافیایی و حتی فیزیولوژیکی آن‌ها را بررسی کنید. فراموش نکنید که شخصی‌سازی به نرخ تبدیل کمک زیادی می‌کند.

شما با کمک هوش مصنوعی می‌توانید اطلاعاتی مانند الگوهای رفتاری، علاقه‌مندی‌ها و حتی فعالیت افراد را بسنجید. سپس براساس ویژگی‌های جمعیت شناختی، جغرافیایی و حتی فیزیولوژیکی آن‌ها را بررسی کنید.

طراحی وب سایت

شاید برایتان عجیب باشد که با کمک هوش مصنوعی می‌توان اقدام به طراحی وب سایت کرد. با این روش دیگر نیازی به دانش HTML یا CSS نیست. برای این کار تنها کافیست درخواست خود را اعلام کرده و پس از طراحی سایت شکل آن را بنا به سلیقه خود تغییر دهید. امروزه فیس بوک و گوگل این قابلیت را به توسعه‌دهندگان وب سایت‌ها عرضه کرده‌اند.

تجزیه و تحلیل و پیش بینی

آیا می‌خواهید در سریع‌ترین زمان اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید؟ هوش مصنوعی به شما در این باره هم کمک می‌کند. این ابزار با کمک مدل‌هاو نرم افزارها رفتار کاربران را بررسی می‌کند و اقدامات آتی آن‌ها را پیش بینی می‌کند. این قابلیت به بازاریابان کمک می‌کند که به شناخت کافی از سلیقه کاربران برسند. به تبع آن می‌توان کالا یا خدمات را بسته به خواست مشتریان طراحی و عرضه کرد. در واقع هوش مصنوعی معرف سلیقه مشتریان به شماست.

جمع بندی

هوش مصنوعی در بازاریابی کاربردهای زیادی دارد و بهره گیری اصولی از آن‌ها باعث پیشرفت شما می‌شود. بازاریابی با کمک این فناوری می‌تواند یک گام بلند باشد و برندتان را مطرح کند. اما همواره به یاد داشته باشید که وجود مشاوران آگاه در کنار شما ضروری است. اگر قصد دارید تا سایت اختصاصی برای کسب و کارتان داشته باشید شرکت دیجیتال مارکتیگ یوال در کنار شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و تا جدیدترین اطلاعات را تقدیمتان کنیم.