برخی نمونه کارها

هر روزه کارهای زیادی توسط اعضای تیم یوآل انجام می‌شود. بیایید برخی از آنها را با هم ببینیم.
مراحل ثبت برند چیست؟

ثبت برند نیازمند طی کردن مراحل گوناگونی است که البته چندان هم زمان‌بر نیست. چه بخواهید برند رستوران خود را ایجاد کنید و چه برند پوشاک تمام مراحل یکسان است. اما آنچه که مهم است که سپردن این امر به یک تیم حرفه‌ای است. گروهی که به قوانین موجود آشنا باشند و در عین حال سرعت عمل بالایی هم داشته باشند. در این مقاله هرآنچه که باید در این راه بدانید را به شما خواهیم گفت.

چرا باید برندمان را ثبت کنیم؟

کسب و کار بدون برند مثل انسان فاقد اسم است. اگر بیزینس شما هیچ برندی نداشته باشد در واقع هویت ندارد! حتی معرفی آن به دیگران نیز امکان‌پذیر نیست. شما برای اینکه بتوانید یک هویت قانونی داشته باشید باید در ابتدا به ثبت برند بپردازید. با اینکار هم راحت‌تر می‌توانید خود را معرفی کنید و هم هویتی مستقل و قانونی دارید. البته مزیت های ثب برند کم نیست و در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای ثبت برند

اولین مزیت ثبت برند قانونی شناخته شدن کسب و کار شماست. به نحوی که به واسطه آن اعتبار کسب می‌کنید. مزیت دیگر ان برخوردار شدن از حمایت‌های قانونی است. این به آن معناست که پس از ثبت برند حق استفاده از آن نام تجاری فقط به شما تعلق می‌گیرد. لذا شما به عنوان صاحل برند شناخته می‌شوید و دیگران حق استفاده از آن را ندارند. ناگفته نماند که برند خود یک ابزار بازاریابی محسوب می‌شود؛ به طوری که به واسطه آن اقدام به بازاریابی می‌کنید. همچنین با کمک برند خود می‌توانید اسان‌تر محصولاتتان را به فروش برسانید. امکان اعطای نمایندگی و اعتمادسازی نیز از دیگر مزیت‌های ثبت برند است.

کسب و کار بدون برند مثل انسان فاقد اسم است. اگر بیزینس شما هیچ برندی نداشته باشد در واقع هویت ندارد!

مراحل ثبت برند

حالا که دانستیم مزیت‌های ثبت برند چیست لازم است تا با مراحل آن هم آشنا شویم.

انتخاب نام برند

اولین گام برای ثبت برند انتخاب نام برند است. اگر اکنون با نام تجاری خاصی کار می‌کنید توصیه می‌کنیم که همان را به عنوان برند ثبت کنید. در غیر اینصورت نام انتخابی شما باید غیرتکراری و قابلیت ثبت شدن داشته باشد.

استعلام نام برند

پیش از ثبت برند باید نام تجاری مورد نظر را بررسی کنید تا از قبل ثبت نشده باشد. یعنی برند انتخابی شما نباید از قبل توسط شخص دیگر به ثبت رسیده باشد. اگر این کار را به یک تیم حرفه‌ای می‌سپارید نگران این مسئله نباشید؛ زیرا کارشناسان مجموعه وضعیت برند را استعلام می‌گیرند.

آماده کردن مدارک

مدارک مختص ثبت برند در ادامه این مقاله ذکر می‌شود. اما باید بدانید که اسکن مدارک نیز باید هنگام نام نویسی در سایت اداره مالکیت بارگذاری شوند. پس از تایید اولیه لازم است نسخه فیزیکی مدارک را تحویل اداره ثبت بدهید.

ثبت اظهارنامه

گام بعدی در ثبت برند ثبت نام اولیه در سایت کالکیت معنوی کشور است. در این مرحله همراه با برگه درخواست به دفترخانه اسناد رسمی می‌روید و گواهی امضا جهت تایید حساب دریافت می‌کنید. سپس آن را در سایت بارگذاری کرده و بعد از تایید حساب کاربردی مدارک خود را در سیستم آپلود می‌کنید. بعد از گذشت 10 الی 30 روز پرونده بررسی شده و نتیجه آن به شما اعلام می‌شود.

پرداخت هزینه اظهارنامه مالیاتی در سایت

در این گام بایستی اقدام به پرداخت هزینه اظهارنامه کنید. سپس پرونده شما ثبت و بررسی می‌شود و در نهایت فرمی به شما داده می‌شود که حاوی اطلاعات کاربری است. بعد از آن اطلاعات را در سامانه مالکیت معنوی به ثبت می‌رسانید.

چاپ آگهی تقاضای ثبت در روزنامه

بعد از اینکه درخواست ثبت برند شما بلا مانع تشخیص داده شد لازم است آن را در یک روزنامه رسمی اعلام نمایید. چاپ آگهی ممکن است 1 هفته به طول انجامد. این کار به این دلیل انجام می‌شود که اگر فردی نسبت به ثبت برند اعتراض دارد از آن مطلع شده و به حکم صادره اعتراض کند. اگر در این مدت اعتراضی صورت نگرفت برند پیشنهادی مجدد کارشناسی شده و به مرحله تایید می‌رسد.

مراجعه حضوری به اداره مالکیت

در صورتی که هیچ فردی به ثبت برند شما اعتراضی نکرد و پس از گذشت 30 روز اظهارنامه از سمت کارشناسان تایید می‌شود. نتیجه این موضوع در قالب پیامک برای شما ارسال می‌شود. بعد از آن باید به صورت حضوری به اداره مالکیت رفته و با ارائه مدارک خود پرونده تشکیل دهید.

پرداخت حق ثبت برند

در این مرحله هزینه ثبت برند پرداخت می‌شود. لازم به یادآوری است که هزینه ثبت برند سالیانه تعیین می‌شود و درباره مبلغ آن باید از مراجع معتبر استعلام بگیرید.

پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم

بعد از طی کردن مراحل بالا و پرداخت حق ثبت برند لازم است این موضوع به اطلاع همگان برسد. لذا در یک روزنامه رسمی این خبر اعلام می‌شود.

مدارک لازم جهت ثبت برند

مدارک لازم برای افرادی حقوقی و حقیقی متفاوت است؛ لذا در ادامه به هردو طیف می‌پردازیم.

مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقیقی

  • تصویر شناسنامه
  • تصویر کارت بازرگانی
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر مجوز فعالیت
  • اطلاعات هویتی

مدارک لازم برای ثبت برند افراد حقوقی

  • تصویر شناسنامه
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر مجوز فعالیت
  • کپی روزنامه رسمی
  • اطلاعاتی مانند آدرس، کدپستی و غیره
  • تصویر کارت بازرگانی

مدت زمان ثبت برند

به طور کل پروسه ثبت برند در ایران کمتر از 2 ماه به طول می‌انجامد. اما اگر این پروسه به یک تیم حرفه‌ای سپرده شود مدت زمان کمتری نیاز دارد. لذا توصیه می‌کنیم که یک مرجع معتبر را برای ثبت برند خود انتخاب نمایید.

جمع بندی

تیم دیجیتال مارکتینگ یوال تلاش دارد تا با طراحی وب سایت و مدیریت آن به افزایش مشتریان شما کمک کند. اگر قصد دارید برای کسب و کارتان یک سایت کاربردی و شیک داشته باشید می‌توانید روی کمک ما حساب کنید. همچنین ما با مدیریت محتوا وب سایت شما کمک می‌کنیم تا به رتبه خوبی در جستجو گوگل برسید. برای اگاهی از شرایط تنها کافیست با ما تماس بگیرید.