برخی نمونه کارها

هر روزه کارهای زیادی توسط اعضای تیم یوآل انجام می‌شود. بیایید برخی از آنها را با هم ببینیم.

آیا مالک یک آژانس مسافرتی هستید و می‌خواهید آن را رونق دهید؟ چاره کار شما دیجیتال مارکتینگ است! با کمک ابزارهای دیجیتال مارکتینگ گردشگری هم می‌توانید فروش خود را بیشتر کنید و هم بهتر از قبل معرفی شوید. تنها کافیست این ابزارها را بشناسید. در این مقاله هرچه که باید بدانید را به شما می‌گوییم.

چرا دیجیتال مارکتینگ در صنعت گردشگری اهمیت دارد؟

دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از ابزارهای دیجیتالی در دنیای اینترنت برای رسیدن به اهداف. یعنی شما با کمک تبلیغات و ابزرهای اینترنتی موجود بتوانید کسب و کارتان را به حد قابل قبولی رونق دهید. این ابزار می‌تواند ادورز باشد یا کلیپ‌های تبلیغاتی. یک وب سایت جذاب باشد یا سئو داخلی و خارجی! در واقع با ترکیب تمام این موارد می‌توان فروش را به حد بالایی رساند.

ابزارهای مورد نیاز دیجیتال مارکتینگ گردشگری

آیا می‌دانید از چه ابزارهای دیجیتالی باید در صنعت گردشگری استفاده کرد؟ در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم تا بتوانید یک استراتژی دقیق بچینید.

وب سایت

اولین گام شما برای دیجیتالی کردن کسب و کار گردشگری طراحی یک وب سایت مناسب است. وب سایت شما باید در عین ساده بودن جذاب هم باشد؛ به نحوی که کاربر از گردش در آن خسته نشود. استفاده از رنگ‌های جذاب نیز باعث می‌شود تا سایت شما زیباتر به نظر برسد. همچنین همواره باید محتواهای وب سایت بروزرسانی شده و پرطرفدارترین عناوین در آن مطرح باشند. البته این تمام ماجرا نیست؛ اگر در سایتتان اقدام به رزرو هتل، بلیط هواپیما و قطار می‌کنید نیز باید سیستم رزرو شما ساده و ایمن طراحی شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که طراحی سایت خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید.

وب سرویس

یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد دیجیتال مارکتینگ در گردشگری وب سرویس است. شما برای ارائه سیستم رزرواسیون خود نیاز به وب سرویس دارید. این سیستم به شما امکان رزرو هتل، بلیط و هر خدمات دیگر را می‌دهد. به نحوی دیگر لازم نیست شرایط سختی برای سیستم رزرو خود ایجاد کنید. امروزه ور سرویس‌های یکگوناگونی در ایران استفاده می‌شود که هرکدام ویژگی‌ها و خدمات جانبی متعددی دارند. اگر خواهان هنصب وب سرویس برای وب سایت خود هستید می‌توانید روی کمک یوال حساب کنید

اولین گام شما برای دیجیتالی کردن کسب و کار گردشگری طراحی یک وب سایت مناسب است

تبلیغات کلیکی یا PPC

یکی دیگر از راهکاری رونق کسب وکار گردشگری در حوزه دیجیتال مارکتینگ گردشگری استفاده از تبلیغات کلیکی است. این نوع تبلیغ در سایت‌های پربازدید انجام می‌شود. به نحوی که تبلیغ خود را در دیگر سایت‌ها قرار می‌دهید و در ازای هر کلیک کاربران هزینه پرداخت می‌کنید. با اینکار کاربران پس از هر کلیک وارد سایت شما شده و آمار بازدید وب سایت شما افزایش پیدا می‌کند. با این کار با مبلغ نه چندان زیادی کاربران را به سایت خود هدایت می‌کنید.

سئو

مگر می‌شود وب سایت طراحی کرد و به سئو آن نپرداخت؟ سئو شامل فعالیت‎‌هایی است که طی آن سایت شما بیشتر دیده می‌شود. ایندکس شدن محتواها، لینک سازی داخلی و خارجی، نامگذاری تصاویر، نظرات کاربران و غیره همگی جز فعالیت‌های سئو محسوب می‌شوند. این کار اگر به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده انجام نشود عواقب بدی در پی دارد. لذا همواره توصیه می‌کنیم که این کار را به متخصصان سئو بپردازید.

ادورز

یکی دیگر از ابزارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ حوزه گردشگری ادورز است. ادورز به نوعی سیستم تبلیغات کلیکی گفته می‌شود که در آن شما در ازای مبلغی که به گوگل پرداخت می‌کنید در صدر نتایج گوگل قرار می‌گیرید. برای این کار لازم است کلمه کلیدی پرطرفداری را انتخاب کرده و بعد از پرداخت هزینه به واسطه آن در صدر جستجوهای گوگل قرار بگیرید. در این نوع تبلیغات برای مدت زمانی که خودتان تعیین می‌کنید در صدر جستجوهای گوگل قرار می‌گیرد و کسب و کار شما دیده می‌شود. مثلا آزانس مسافرتی تعیین می‌کند که با کلمه کلیدی رزرو تور مشهد به مدت سه روز یا در ازای 100 کلیک در صدر گوگل قرار گیرد. در نهایت کاربران با جستجو این عبارت در گوگل شما در رتبه‌های بالا می‌بینند و به واسطه آن به سایت شما راه پیدا می‌کنند. این روش شیوه نسبتا خوبی برای معرفی محصول و خدمات است.

 

مگر می‌شود برای کسب و کار گردشگری وب سایت طراحی کرد و از گوگل آنالیتیکس استفاده نکرد؟ در واقع مدیریت سایت بدون این ابزار پرکاربرد دیجیتال مارکتینگ در گردشگری امکان‌پذیر نیست. GOOGLE ANALYTICS یک ابزار پیشرفته برای مدیریت ترافیک سایت شماست. این ابزار کاربردی به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات کاربران و وضعیت وب سایت را بررسی کنید. گوگل آنالیتیکس به شما می‌گوید که کاربران از چه مسیرهایی وارد سایت شده‌اند و چه رفتارهایی انجام داده‌اند. همچنین این ابزار بخش‌های محبوب سایت (از دید کاربران) را به شما معرفی می‌کند که در تعیین استراتژی به شما کمک می‌کند. نمایش نتیجه کمپین‌ها و میزان توقف کاربران در صفحات نیز از دیگر کاربردهای گوگل آنالیتیکس است.

GOOGLE SEARCH CONSOLE

یکی دیگر از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در گردشگری سرچ کنسول نام دارد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا مشکلات مربوط به ایندکس صفحات، نرخ پرش، اطلاع از وضعیت لینک‌های داخلی و خارجی، نمایش بازدیدها و غیره را ببینید. همچنین می‌توانید با کمک آن چک کنید که سایت شما توسط موبایل دیده شده یا رایانه. در واقع شما با کمک GOOGLE SEARCH CONSOLE می‌توانید یک آنالیز دقیق از سایت خود داشته باشید. برای استفاده از این ابزار کافیست آن را روی سایت خود نصب کنید.

دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  • MOZ
  • AHREFS
  • SEMRUSH
  • سایت ایرانی وبگذر

کلام پایانی

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در صنعت گردشگری کم نیستند. در این مقاله تلاش کردیم تا به اهمیت و کاربرد دیجیتال مارکتینگ در گردشگری بپردازیم تا بتوانید آگاهانه‌تر سایت خود را مدیریت کنید. اگر قصد دارید تا برای کسب و کارتان یک سایت کاربردی داشته باشید می‌توانید روی کمک یوال حساب کنید. همچنین ما در کنار شما هستیم تا سایت شما را مدیریت کرده و به شما در رسیدن به نتیجه بهتر در گوگل کمک کنیم.