کارت های بازی مافیای زودیاک

کارت های بازی مافیا زودیاک

جزئیات کارت‌ها

مافیا

3 عدد کارت مافیا

شهروند

7 عدد کارت شهروند

زودیاک

1 عدد کارت زودیاک

قیمت

رایگان

دانلود کارت های بازی مافیا زودیاک

مافیا یکی از بازی های گروهی پرطرفدار و هیجانی است که با کمترین امکانات و تعداد بالای شش نفر قابل اجراست. بازی مافیا سناریو و نقش های مختلفی دارد که یکی از آنها شب های مافیا زودیاک است. در ادامه قرار است قوانین بازی مافیا زودیاک را بررسی کنیم. همچنین برای دانلود کارت های بازی زودیاک ادامه اطلب را مطالعه کنید.

 زودیاک، دومین سناریو شب‌های مافیا

کارت های بازی مافیا زودیاک
دانلود کارت‌های بازی مافیا زودیاک

نقش‌های مافیا

نقش های شهروند

جزئیات کارت‌ها

مافیا

3 عدد کارت مافیا

شهروند

7 عدد کارت شهروند

زودیاک

1 عدد کارت زودیاک ( نقش مستقل)

قیمت

رایگان

نقش‌های سناریو زودیاک و قوانین بازی

نقش های مافیا

آلکاپن

نقش آلکاپن در بازی مافیا بسیار مهم است. آلکاپن در اصل همان پدرخوانده یا رییس مافیا می‌باشد. این نقش رئیس تیم مافیا است که شات شب به دست او است. او در بازی مافیای زودیاک قابلیت خاصی ندارد و فقط استعلامش برای کارآگاه منفی است.

شعبده باز

شعبده باز یکی از نقش های بازی مافیا است که هرشب می‌تواند قابلیت یک نفر را 24 ساعت از او بگیرد. البته دو شب متوالی نمی‌تواند قابلیت یک نفر را از او بگیرد. اگر یکی از بازیکن ها تفنگ جنگی داشته باشد در این حالت تفنگ او مشقی شده و امکان استفاده از آن را ندارد.

بمب گذار

بمب گذار یکی از نقش‌های جدید بازی مافیا زودیاک است. بمب گذار می‌تواند در طول بازی روی یکی از بازیکن ها بمب بگذارد. در انتهای روز بمب باید خنثی شود. روش خنثی کردن بمب به این صورت است که خود بمب گذار در شب بمب‌گذاری یک عدد بین یک تا چهار به گرداننده نشون میدهد و این عدد رمز خنثی کردن می‌باشد.

نقش‌های شهروند
محافظ

محافظ در شب های مافیا اگر زودیاک محافظ را بزند خود زودیاک از بازی خارج می شود. اگر بمب روی محافظ قرار بگیرد رمز خنثی سازی توسط گرداننده به او گفته می‌شود.

اوشن

این نقش از فیلم یارهای اوشن به کارگردانی استیون سودربرگ محصول سال 2001 برگرفته شده است. اوشن در طول بازی مافیا زودیاک می‌تواند دو بار یکی از شهروند ها را بیدار کند و به تیم خود اضافه کند. یارهای اوشن در شب با هم می‌توانند مشورت کنند ولی حق ندارند که نقش‌های خودشان را بگویند. اگر اوشن به اشتباه مافیا یا زودیاک رو بیدار کند، صبح روز بعد خودش به تنهایی از بازی خارج خواهد شد.

تفنگ دار

تفنگدار در شب های مافیا زودیاک، دارای یک تفنگ جنگی و مشقی است که در طول بازی می‌تواند به بازیکن ها بدهد. دقت کنید که در هر شب فقط یک تفنگ می‌تواند به بازیکن بدهد. اگر تفنگی در طول بازی شلیک نشود می‌سوزد و از بازی حذف می‌شود.

حرفه ای

نقش حرفه ای در بازی مافیا این است که هر شب می‌تواند به یک مافیا شلیک کند، اما با شلیک اشتباه به شهروندان خودش از بازی خارج می‌شود. کار او به عنوان شهروند این است که مافیا را شکار کند. اگر اشتباهی به شهروند شلیک کند آن شهروند از بازی بیرون نمی‌رود و در عوض خودش به جریمه این بی دقتی از بازی حذف می‌شود.

کاراگاه

این نقش از حساسیت زیادی برخوردار است و باید به طوری بازی کند که استعلام درست بگیرد و خودش را به عنوان شهروند در بازی نگه دارد. نقش کاراگاه در بازی مافیا زودیاک این است که می‌تواند در شب یکبار استعلام مافیایی بودن یک بازیکن را از راوی بازی بگیرد. نکته این است که استعلام برای رئیس مافیا منفی است.

پزشک

نقش پزشک در شب های بازی مافیا زودیاک این است که پس از شلیک مافیا در سه شب اول می‌تواند دو نفر را نجات دهد. به این کار سیو کردن می‌گویند. همچنین پزشک می‌تواند خودش را هم نجات دهد.

شهروند

شهروند نقشی است که ممکن است به بیشتر افراد بازی بی‌افتد چون تعداد شهروند ها نسبت به بقیه نقش ها بیشتر است. شهروند ساده یا همان شهروند وظیفه خاصی ندارد. صبح‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کند صحبت کند و رای بدهد. بعد از رای‌گیری زمانی که شب می‌شود کار او هم تمام می‌شود و وظیفه‌ای ندارد که انجام دهد. باید بخوابد.

زودیاک ( نقش مستقل)

زودیاک از یک فیلم آمریکایی، به نام زودیاک با کارگردانی  دیوید فینچر برگرفته شده است. در شب های مافیا زودیاک یک نقش مستقل و تنها است که باید به تنهایی در مقایل دو تیم شهروند و مافیا بجنگد و بازی را ببرد. زودیاک در شب های زوج به یک نفر تیر می‌زند. البته باید مواظب باشد به محافظ بازی تیر نزند چون خودش از بازی بیرون می‌رود. هیچ شلیک شبی روی او اثر ندارد. اگر در طول روز تیر بخورد از بازی خارج می‌شود. اگر بمب روی او باشد نیز اگر خنثی نکند از بازی خارج می‌شود. زودیاک با رای گیری نیز از بازی خارج می‌شود.

نظر بگذارید